Individueel advies

De leerling wordt individueel bekeken waarbij op basis van leeftijd en hulpvraag de tijdens de vaardigheidsbepaling uit te voeren opdrachten zijn geselekteerd. Per item wordt de kwaliteit van bewegen beschreven, met andere woorden hoe de leerling de opdracht uitvoert. Ingeval alle items van een bepaald testonderdeel (bv Handvaardigheid) worden afgenomen wordt ook een uitspraak gedaan ten aanzien van de motorische ontwikkeling op dat gebied.

Bij de vaardigheidsbepaling van de fijne motoriek worden standaard alle drie items van het onderdeel Handvaardigheid van de M-ABC 2 en, afhankelijk van de hulpvraag, een teken-kleur-knip of schrijfopdracht afgenomen inclusief een observatie van de fijne motoriek (selectief bewegen vingers, eenhandig manipuleren).

Bij de vaardigheidsbepaling van de grove motoriek worden de twee items Mikken & Vangen en alle drie items Evenwicht van de M-ABC 2 afgenomen. Ook wordt gekeken naar houding, lenigheid, kracht, coördinatie en hypermobiliteit.

Tot slot wordt een algemene indruk van de leerling gegeven gevolgd door een individueel advies met daarin verbeterpunten en de mogelijke weg daar naar toe.

Meer weten? Neem kontakt op!